5 juni 2012

Den vita katten - Holly Black

                     
Min kommentar: Först tyckte jag att den bara vad värd 2/5 poäng men sedan när jag hade läst ca 100 sidor var jag helt fast i den och slutet var så spännande så den åkte upp till 3/5.

Handling: Boken handlar om Cassel som går på en dyr skola och när Cassel klättrar upp på taket och alla tror att han ska ta självmord fast han gick i sömnen blir han utkastad därifrån. Han tänker fortfarande på Lila, flickan han dödade vid 14 årsålder. Han minns att han stod över hennes kropp med en kniv och mer minns han inte. Och vad är det för vit katt han plötsligt blir besatt i?
Ålder: 13+
Serie: Detta är den enda som finns nu men det kommer en 2:a till hösten.
Betyg: 6/10

8 kommentarer:

  1. Jag har läst den, men det har varit engelsk eftersom jag kommer från Ottowa :)

    SvaraRadera
  2. Har hört så väldigt olika saker om de här böckerna! Vissa älskar dem, vissa ogillar dem. Men man har ju olika smak :)

    SvaraRadera
  3. Den är suverän!

    SvaraRadera
  4. Den här ska jag läsa!

    SvaraRadera
  5. Den är bäst ju! :D

    SvaraRadera
  6. Jag ska läsa tvåan om den finns?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sannasbokblogg.10 juli 2012 kl. 14:03

      den heter den röda handsken.

      Radera
    2. Ja! Men den har inte kommit ut :(

      Radera