31 december 2014

Min boklista 2014

sammanlagt: 49 böcker


januari: 
  • "Prästmordet" 
  • "Fulast i världen" 
  • "Beautiful Creatures #2 Svåra val, magiska hemligheter"
februari: 

  • "Onkel Toms stuga" 
  • "Den femte vågen" 
mars: 

  • "Delirium" av Lauren Oliver ♥
  • "Nemesis" av Josephine Angelini ♥
  • "Carlstensveckan" av Johanna Schrieber 
  • "Vid din sida" av Anne Cassidy
april: 
  • "Hemligheter" av Sara Shepard
  • "Nyckeln" av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren ♥
  • "Gilla hata horan" av Johanna Nilsson
  • "Divergent" av Veronica Roth ♥
  • "Gömd" av P.C. Cast & Kristin Cast
  • "Flyga högt" av Katarina von Bredow ♥
maj: 

  • "Wallflower" av Stephen Chbosky
  • "Safirblå" av Kristin Gier
  • "Hjärtans fröjd" av Per Nilsson
  • "5768 visningar på youtube" av Ralf Novák Rosengren & Anita Santesson
  • "Farlig förmåga" av Jessica Spotswood
juni:
  • "Kretsen" av Maggie Stiefvaner
  • "Jag är så jävla easy going" av Jenny Jägerfeld
  • "The return of hjärtans fröjd" av Per Nilsson ♥
  • "Himlen börjar här" av Jandy Nelson ♥
juli: 

  • "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn" av Ransom Riggs
  • "Pandemonium" av Lauren Oliver ♥
  • "Skandaler" av Sara Shepard
  • "Mitt perfekta liv" av Sarah Dessen ♥
  • "Rör mig inte" av Tahereh Mafi
  • "Skuggan av Anna" av Rebecca James
  • "Resten får du ta reda på själv" av Lauren Oliver
  • "Änglarnas kamp" av Becca Fitzpatrick
augusti: 

  • "Beautiful Creatures #3 Det högsta priset, det största offret" av Kami Garcia & Margaret Stohl
  • "Smaragdgrön" av Kerstin Gier
  • "Insurgent" av Veronica Roth
  • "Francesca" av Melina Marchetta ♥
  • "Förr eller senare exploderar jag" av John Green
september:
  • "Rekviem" av Lauren Oliver ♥
  • "Legend" av Marie Lu
oktober: 
  • "Vampire Academy" av Richelle Mead
  • "Ingen du känner" av Christina Wahldén
  • "Stjärnmärkt" av Jessica Spotswood
november: 
  • "Boktjuven" av Markus Zusak ♥
  • "Blunda och hoppa" av Sarah Dessen
december: 

  • "Drömtjuvarna" av Maggie Stiefvaner
  • "Blottad" av P.C. Cast & Kristin Cast
  • "Jag, En" av David Levithan ♥
  • "Jag går dit du går" av Nina Lacour
  • "Intriger" av Sara Shepard

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar