18 augusti 2012

Helena - Josephine Angelini

Min kommentar: Jag älskar boken! Allt hängde ihop så bra! Jag gillade Helena som huvudperson och hehe det var lite kul när dom sa att Lucas skulle ha hetat Paris ifall dom ville ha ett grekiskt namn. Det där med halvgudarna och grekiska mytologin liknade ju lite "Percy Jackson" och det liknade "Twilight" lite med förmågorna som att se in i framtiden som Alice. När jag läste om Nantucket  så låter det hur fint som helst, strand och fina hotell. Skulle gärna vilja åka dit!

Handling: Helena är en blyg tjej, så blyg att hon får ont i magen av uppmärksamhet. Hon är 17 år och jättefin. När Helena ser Lucas Delos för första gången vill hon döda honom och anfaller han i skolkorridoren. När hatet blir till kärlek händer det hemska!

Serie: Del 1 i serien Starcrossed.
Sidor: 505
Betyg: 5/5

1 kommentar:

  1. Den har dammat ett tag i min bokhylla, haha. Får ta och läsa den snart alltså! Och omslaget är ju så himla snyggt! Love it!

    SvaraRadera