22 augusti 2012

Jag finns - Maja-Maria Henriksson


Orginaltitel: Jag finns.
Utgiven: 2010-09-02.
Serie: Ingen.
Sidor: 174
Första meningen: Johanna tar stigen mot motionsslingan hem.

Min kommentar: När jag började läsa Jag finns förstod jag att den skulle vara sorglig och hemsk men den var sorgligare och hemskare än jag trodde. Hela boken var så mörk, det hände liksom inget som var bra, det var bara synd om henne.

Jag fick lite hopp när den nya tjejen började, "Stink-Anita ville att jag skulle bli Louises kontakt och visa henne runt, vilket futtigt försök att hjälpa mig få vänner och bli som alla andra". Men det blev inget tyvärr, hade mina hopp också när hon dansade med en kille men då förstörde Vedin allt. Den j*veln!

Handling: 14 åriga Jenna är inte som alla andra. På skolan blir hon misshandlad och mobbad av Vedin och hans kompis Martin. Och hemma är Jenna rädd för att göra sin mamma arg, när hon blir det brukar det ofta sluta med misshandel det också.

Betyg: 3/5


3 kommentarer:

  1. wow vilken häftig blogg, men jag läser typ aldrig böcker :O

    SvaraRadera
  2. sv; Tack så hemskt mycket för tipset! SKall tänka på det ikväll om det är så att jaga inte kan somna :)

    SvaraRadera