10 augusti 2012

Krigarkungens sal - John Flanagan



Min kommentar: Åhh vad jag gillade den! Jag gillade varmlöven, asså jag gillade hur det kom in i berättelsen och Deparnieux. Om man inte har läst spejarens lärling då har man missat nåt speciellt.  Slutet var så bra att man bara längtar tills nästa bok och det gör jag :)

Handling: I slutet av andra boken blir Will och Evanlyn tillfångatagna av Erak. Halt har svutit på att rädda Will men han måste trotsa kung Duncan. Utvisad från Araluen går Halt och Horace iväg för att rädda Will. Men Horace drar till sig uppmärksamhet, både riddare och stridslystna krigsherrar. Kommer dom fram i tid, kan dom rädda Will från ett liv som slav?

Serie: Del 3 i serien Spejarens lärling
Sidor: 269
Betyg: 5/5


1 kommentar:

  1. Åh jag älskar den serien! Har dock inte läst hela... än :)

    SvaraRadera