20 augusti 2012

Min syster är i tusen bitar - Annabel Pitcher


Min kommenar: Boken var bra men sorglig. Jag älskade liksom historien men jag tror att den hade varit bättre om man kunde se lite av Jasmines synvinkel. Jag gillade Jamie som huvudperson fast jag skulle gärna vilja att det var mer Jasmine. Jag gillade också henne och jag tror att hon skulle vara en mycket bättre huvudperson i själva berättelsen. Det där med talangtävlingen var liksom disney och jag tror att detta skulle bli en underbar disneyfilm eller julkalender eller bara en serie/film.

Handling: Jamie bor med sin pappa och sin syster Jasmine. Det är 5 år sedan Rose sprängdes i tusen bitar av terrorister och dom var muslimer och pappan har fått för sig att hata muslimer därför. Familjen sörjer, Jasmine färgar håret rosa och piercar sig. Jamie är nu 10 år, han minns inte Rose. Jamie bryr sig med om Roger, sin spindelmannentröja och att hans pappa inte ska få veta att den tjej som är hans bästa vän och den han är hemligt förälskad i är en muslim.



Serie: Ingen serie
Sidor: 247
Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar