10 september 2012

Jag såg honom först - Eva Susso

Boken jag läser just nu:Originaltitel: Jag såg honom först!
ISBN: 9789129668285
Utgiven: 2008-06-01
Serie: Del 1 i Hemligheter & pinsamheter.
Sidor: 122
Första meningen: Edgar Flemming flyttade hit till Bjällby i slutet av sommaren. 

Min kommentar: Jag känner igen mig i boken ganska mycket för att det handlar ju om tjejer i 13 års åldern. Som jag har förstått det är det en triologi och det handlar om tre tjejer och det handlar om en av de här tjejerna i varje bok. 

Den här boken handlar om Diana. En plattbröstad joggingtjej (hehe känner igen mig här). Hon blir ju först kär i Edgar Flemming också blir hennes 2 bästa vänner Anisa och Maja också kär i honom. Jag tror Diana var mest "kär" i honom för han var snygg. 

Diana blev ju ihop med Majas brorsa Jesper istället och jag blev så glad när han bekände att han hade ritat teckningen. Blev så glad när de blev ihop :D

Handling: Tja! Det är jag som är Diana och går i sjuan. Mina bästisar och jag gillar att fika och snacka killar. Allt var lugnt mellan oss tills Edgar Flemming började i vårat plugg. Det var jag som såg honom först! Men Maja och Anisa kärade också ner sig. Typiskt. Vem av oss skulle få första kyssen? 

Betyg: 4/5 (en extra point bara för man känner igen sig i den) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar