17 september 2012

Jag saknar dig, jag saknar dig - Peter Pohl & Kienna Gieth

Orginaltitel: Jag saknar dig, jag saknar dig
ISBN: 9789129680409
Utgiven: 2011-06-22
Serie: Ingen serie
Sidor: 255
Första mening: Nu är det april månad och hemma i Rosengården sitter två flickor, Cilla och Tina heter de.

Min kommentar: Jag har velat läsa och se den här filmen och läsa boken men det har inte blivit och jag har äntligen läst den. Den var bra.

Tina passade bra som huvudperson men jag skulle ändå vilja veta mer om Cillas karaktär. Jag upplevde det som om Cilla var den som var mest högljudast och mest energisk av systrarna.

Sorg är inte min grej när det gäller böcker och jag tror jag inte har läst någon sorglig som har fått betyget 5/5 och den här boken var inget undantag.

Handling: Två tonårsflickor springer över vägen efter bussen till skolan. De är tvillingar, enäggstvillingar. Den ena systern blir påkörd och dödad.
Detta är berättelsen om Tina som blev kvar, tvungen att försöka stå upprätt i livet utan sin syster Cilla.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar