5 september 2012

Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg

Orginaltitel: Jag väntar under mossan
Utgiven: 2012-05-16
Serie: Ingen serie
Sidor: 217
Första mening: Kan du höra mig?

Min kommentar: När man gick in på alla bokbloggar såg man ju att nästan alla hade läst den här boken och tyckt den var bra och jag kan bara hålla med! Den var jättebra! Väldigt kuslig och i vissa delar av boken rös jag...

Det börjar du med att ett ...? berättar och det är olika personer man läser om, alltså man får se ur olika personers synvinkel. Det började ju med ...? berättade och jag har listat ut att det är mylingen. Först trodde jag mylingen skulle vara fienden mot Matilda eftersom att den sa "Du ska hjälpa mig med en sak". Då trodde jag typ att mylingen skulle tvinga Matilda att göra nånting som hon inte ville och jag hade fel.

Häxmästaren var ju lite skum och lite bong i huvvet eftersom han dödade sitt eget barn men alla sagor måste ha en bad boy. Stackars Matildas mormor som har varit fast i den där buren hur länge som helst och jag hoppas hon och Matildas morfar har det bra resten av deras liv.

Tilda gillade jag som huvudperson men det skulle vara kul att veta lite mer om hennes bakgrund t.ex hur hon hade det i England. Jag gillade Tildas och Emils förhållande fast är det inte lite skumt att man tvingas leva med samma person hela ens liv och är det inte hur hemskt som helst att vara ung och frisk medans ens älskade åldras och dör ifrån en... Det låter hur sorgligt som helst.

Handling: När Tilda är nära att drunkna och spolas i land på den olycksbådande ön mitt i sjön skruvas hennes känslighet upp. Hon tränger djupare in i en värld av övernaturliga varelser och mystiska samband där ingenting är som det först verkar. Samtidigt vakar någon - eller något - över varje steg Tilda tar ...

Betyg: 4/5

3 kommentarer:

  1. tack :) jag ska hålla utkik :D

    SvaraRadera
  2. SV: Visst ja, det hade vi också någon gång :D Fast bokmärkena var inte så jättefina hehe x)

    SvaraRadera