29 september 2012

Jellicoe Road - Melina Marchetta

Boken jag läser just nu:Originaltitel: On the jellicoe road
ISBN: 9789185763252
Utgiven: 2012-05-15
Serie: Ingen serie
Sidor: 351
Första mening: Det tog min pappa hundratrettiotvå minuter att dö

Min kommentar: Alla bokbloggar hade typ klassat den här boken som årets bok och sådana saker så jag var ju tvungen att läsa den och enligt mig är det här en bok som man bara vill skynda sig igenom, fort som attan. Så tråkig var den. Som tur blev det ju bättre på slutet, annars hade det varit risk för årets sämsta bok. 

Taylor var bra som huvudperson, jag gillade henne. Jag gillade Jonah också men jag vill inte att de ska vara tillsammans... Jessa tyckte jag var roligast att läsa om och det var verkligen tur att hon inte dog när det brann. 

Handling: Som barn överges Taylor på 7-Eleven av sin mamma. Sex år senare hinner det förflutna ikapp henne. Samtidigt pågår gängkriget på Jellicoe internatskola, där ännu en i Taylors närhet försvinner och någon återvänder.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar