15 september 2012

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han

Originaltitel: The summer I turned pretty
ISBN: 9789186587864
Utgiven: 2011-05-02
Serie: Del 1 i Belly
Sidor: 249
Första meningen: Vi hade kört i ungefär sjutusen år

Min kommentar: Jag fastnade inte i boken direkt men sedan fastnade jag och den var fantastisk och jag blev verkligen glad när jag såg att det är en triologi och att de andra böckerna redan är ute. 

Jag gillar Belly jättemycket som huvudperson fast jag tycker inte att hon skulle ha slösat sin tid på Cam, han blev väl ledsen nu... Jag vill absolut inte att hon ska vara med Conrad, men jag tycker däremot att Belly ska vara tillsammans med Jeremiah. Han verkar snäll och de har ju ett bra förflutet. 

När det gäller Conrad och Jeremiah gillar jag absolut Jeremiah bättre. Conrad är mest sur och bråkar medans Jeremiah är glad. 

Men Bellys bästa vän kan bara gå blev ganska irriterad på hon. Platsen alltså stranden verkar underbart. 

Susanne får inte dö i cancer men oftast i böcker brukar de ju det så det blir lite spännande och se hur det går med det... 

Handling: Isabel mäter livet i antalet somrar hon har levt. För henne är det helt självklart allt händer ju på sommaren. Allt som är spännande, allt som är förtrollande och allt som betyder något. Vintern är bara en transportsträcka tillbaka till sommarhuset vid havet dit hon åker med familjen varje sommarlov. Dit kommer också bröderna Jeremiah och Conrad och deras mamma Susannah, som äger huset. Tillsammans tillbringar de två familjerna hela långa sommaren där, och för Isabel existerar inget alternativ.

Betyg: 5/5

3 kommentarer:

  1. Jag skulle nog säga att den får 4/5. En stark fyra :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar din blogg :)

    Sv: Ja, den var verkligen sorglig och obehaglig att läsa :3 den var 127 sidor + några sidor kommentarer i slutet, och den kom ut 1995, vet nog inte vilken datum :3

    SvaraRadera