8 september 2012

Stormvarning - Anthony Horowitz

Orginaltitel: Stormbreaker
ISBN: 9789163870842
Utgiven: 2003-08-27
Serie: Del 1 i Alex Rider
Sidor: 203
Första mening: Det är aldrig goda nyheter när någon ringer på dörren klockan tre på morgonen.

Min kommentar: Jag har sett den här boken varje gång jag har varit nere i skolbibloteket men nu tog jag mig äntligen tid att läsa den och det här är en sån där bok man bara vill läsa ut nångång. Jag trodde att den skulle bara bra men den var inte alls bra.

Början i boken var bra men mitten biten fastnade jag inte för och slutet var också bra. Jag skulle viljat veta mer om Alex och Ians relation och hur han hade det i skolan osv. Men hela tiden var det ett uppdrag som han skulle göra och jag fastnade inte riktigt på det.

När jag läser thrillers vill jag att det inte ska vara läskigt och sckräck utan också kärlek, vänskap mm. Det var lite tråkigt...

Betyg: 2/5

3 kommentarer:

  1. Jag blev också lite besviken på boken, har du sett filmen? Har själv inte gjort det än men ska nog göra det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. svar: nej jag har inte sett filmen, men den finns på youtube så ska kanske också se den. Jag hoppas den är lite bättre än boken iallafall

      Radera
  2. Såg filmen när jag var yngre och kommer ihåg att jag gillade den då i alla fall. Har inte läst boken men känner mig direkt sugen på att göra det, speciellt inte efter din recension :)

    SvaraRadera