14 oktober 2012

Baristas: andra boken - Denise Rudberg

Originaltitel: Baristas: andra boken
ISBN: 978-91-638-6876-4
Utgiven: 2011
Serie: Del 2 i Baristas
Sidor: 198
Första meningen: Backen med mjölkpaket var tyngre än han kunnat föreställa sig och han tvingade sig att böja på knäna och hämta kraft från benen.

Recension: Om man skulle jämföra med ettan så tycker jag att den här är bättre. Jag tror jag har läst en tidigare bok som 2:an har varit bättre än 1:an.

Boken handlar om Nicholas, Ruben och Ludvig som tillsammans är baristas på Pronto, en kaffebar. Några veckor innan jul bestämmer sig Ruben för att ta med 9 vänner till deras vinterstuga i fjällen. Det som började som en rolig helg utan föräldrar förvandlades till en hemsk helg, men är vänskapen stark nog?

I första boken var min favvo av killarna Ludwig och han är fortfarande min favvo. Nicholas blir gladare i den här boken och roligare att läsa om medans Ruben blir tråkigare och tråkigare...

Det var tur att "gänget" inte var ute och åkte skidor utom var mest i stugan. En mysig stugmiljö.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar