20 oktober 2012

Det finns så många toppar man blir aldrig aldrig blir nöjd - Anna Ehn

Originaltitel: Det finns så många toppar, man blir aldrig, aldrig nöjd
ISBN: 978-91-729-9547-5
Utgiven: 2012
Serie: Ingen serie
Sidor: 189
Första meningen: Alla samlades runt kyrkan.

Min recension: Jag har länge haft den här i bokhyllan men det har inte blivit av men nu så blev det av och jag kände igen mig rätt så mycket. Med träningen, kompisbråken osv. 

Boken handlar om Sara, hon tränar fridrott med hennes bästis Madde och när de två ska åka till konfirmationslägret tillsammans så får de inte dela rum. Sara delar rum med populära Lina. Sara blir indragen i deras smutsiga spel och det tvingar henne göra svåra val. 

Jag gillade Anna Ehn´s lätta språk. Det var superenkelt att komma in i boken och komma ut. Bra slut, bra början. 

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar