18 oktober 2012

Eragon - Christopher Paolini

Eragon (storpocket)Originaltitel: Eragon
ISBN: 9789163857058
Utgiven: 2007
Serie: Del 1 i serien Arvtagaren
Sidor: 526

Min recension: Jag började läsa den här vid sidan av mina andra böcker jag har läst och det tog ca en månad att läsa ut den här. Den var bra! Jag vet inte om jag har tid att läsa 2:an eftersom jag har så mycket att läsa just nu ;)

Boken handlar om Eragon som hittar en blå sten när han är ute och jagar. Det visar sig vara ett drakägg. Draken döper han till Saphira och de två blir vänner. Eragons vän Brom försöker hjälpa Saphira och Eragon att komma i säkerhet för att det är folk som är ute efter "Drakryttaren" och tillslut innan de hinner blinka är de i krig på liv och död. 

Jag gillade Eragon som huvudperson! Och Saphira såklart ;) Men vill veta mer om Arya och jag hoppas Eragon och hon blir ett par, så de gifter sig  osv. De passar så bra ihop tycker jag :D

Betyg: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar