7 oktober 2012

Harry Potter och den flammande bägaren - J.K Rowling

Originaltitel: Harry Potter and the goblet of fire
Harry Potter och den flammande bägaren (kartonnage)ISBN: 9789129672329
Utgiven: 2009-06-01
Serie: Del 4 i Harry Potter
Sidor: 752, men läste bara 360
Första mening: Byborna i Little Hangleton kallade det fortfarande Dodlerhuset, trota att det var många år sedan familjen Dodler hade bott där. 

Min kommentar: Jag har så många böcker att läsa just nu så det passade inte att läsa en bok som har 752 sidor men jag läste halva och kommer göra recensionen ifrån det. 

Jag älskar Harry Potter och det här var ingen undantag. Det bästa med den här boken är ju tävlingarna, det händer saker hela tiden. Dock hann jag bara läsa en tävling som var draken. Tycker Harry var så snäll som berättade för Cedric! Synd att han skulle dö bara och de vet jag för att jag har sett filmen. 

Handling: En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp. Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren.

Betyg: 4/5 (det jag har läst hittills).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar