9 augusti 2013

Feber - Maggie Stiefvaner

Feber (inbunden)Originaltitel: Linger.
ISBN: 9789132157431.
Utgiven: 2011. 
Sidor: 269.
Serie: Mercy Falls vargar (del 2).

Kommentar: Den här boken var nog bättre än förra. De verkar så kära och det var så sorgligt sen, jag lider med Sam och Grace. Jag gillar Cole och Isabel! De är intressanta och jag hoppas de får ihop de tillslut ändå. Jag längtar förväntansfullt tills nästa bok.

Handling: Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde vara lycklig. Men det är hon inte. En våldsam feber rasar i hennes kropp och för var dag som går växer vargen inom henne sig allt starkare och hotar att ta över hennes kropp. Kommer hon att förvandlas när vintern kommer?

Samtidigt dras Isabel, som redan har förlorat sin bror till vargarna, obönhörligt till flockens senaste medlem, den farligt sexige Cole. Men Cole är inte att lita på. Han kämpar för att förbli varg för att glömma sitt förflutna. Ett förflutet som kan innebära slutet för vargarna i Mercy Falls.


Betyg: 3/5

1 kommentar:

  1. Åh, gillar de böckerna riktigt mycket - det var dock ett tag sedan jag läste de... :)

    SvaraRadera