8 september 2013

Beautiful Creatures #1 Mörka drömmar, livfarlig kärlek - Kami Garcia & Margaret Stohl

Beautiful Creatures Bok 1, Mörka drömmar, livsfarlig kärlek (inbunden)ISBN: 9789155258986.
Utgiven: 2013.
Sidor: 528. 
Serie: Beautiful Creatures #1

Kommentar: Jag tyckte om den. Väldigt många sidor, haha. Läste den på cirka en månad. Jag hade sett filmen innan så handlingen och vad som skulle hända var inte en chock. Jag tror jag tyckte filmen var bättre eller de är nog ganska lika. Jag gillar Ethan och att de inte berättas från Lenas synvinkel gör boken bättre. Storyn är så lika andra böcker. Pojke blir kär i flicka, flicka blir kär i pojke, de kan inte vara tillsammans, hitta en lösning osv osv. Känner ni igen storyn, Om jag bara kunde drömma är ett alternativ. 

Handling: En förbannelse, ett val, två öden ... När sextonårige Ethan möter den nya mystiska tjejen Lena, inflyttad till det lilla sydstatssamhället Gatlin, slår det gnistor. Hennes gröna ögon, mörka hår och gåtfulla personlighet fascinerar Ethan. De dras obevekligt till varandra, men deras kärlek är farlig och hotar att avslöja mörka hemligheter ur det förflutna.
När Lena fyller sexton år kommer hon att förändras. En okänd värld av magi väntar på att slå klorna i henne. Hennes krafter håller på att vakna, och hennes kärlek till Ethan kan inte få fortsätta ... Men Ethan är beredd att göra vad som helst för att inte förlora Lena. Han tänker inte ge upp.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar