26 december 2013

Rubinröd - Kerstin Gier

Originaltitel: Rubinrot.
ISBN: 9789163876509.
Utgiven: 2012. 
Sidor: 365. 
Serie: Ädelstens-triologin (del 1)

Kommentar: Jag vill så gärna ge den här boken fem stjärnor men det känns inte rätt, när jag väl läste den kunde jag läsa i flera timmar men jag längtade inte till den och för en femma måste jag längta till boken, så nästa en femma. Annars tycker jag boken var jättebra, jag tycker om storyn, Gwen, Gideon, Leslie. Även fast jag har svårt och hålla rätt på Gideon och Gordon. Men jag tycker den var spännande och romantisk hehe. 

Handling: Gwendolyn Shepherd lever med sin stora och speciella familj i London. I väntan på att hennes malliga kusin ska göra sin första tidsresa, fördriver Gwen tiden med att plugga och hänga med sin bästa kompis efter skolan. Ända tills den dag hon plötsligt befinner sig i det viktorianska London i slutet av 1800-talet! 
Gwendolyn finner sig snart indragen i hemliga planer och mystiska intriger som ett uråldrigt ordenssällskap under ledning av 1700-talsgreven av Saint Germain planerar. Tillråga på allt så utses den några år äldre Gideon, snygg men värsta stroppen, till hennes ledsagare för att hjälpa henne med de första tidsresorna.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar