28 februari 2014

"Den femte vågen" av Rick Yancey

Den femte vågen (kartonnage)Originaltitel: "The 5th Wave"
ISBN: 9789129686791
Utgiven: 2013
Sidor: 490

Kommentar: Boken var riktigt bra, en bok man kom in i från början och huvudpersonen heter då Cassie och man läser från början cirka 100 sidor om hon sen byter de perspektiv. Man visste inte vem detta var, vissa kan tycka det är jobbigt men jag gillade det och man ba OMG han? så man blev verkligen förvånad. Dock var det några kapitel som man tappade bort sig lite men det gick skitbra och jag ångrar inte en sekund att jag läste den. Den var väldigt tjock och komplicerad så jag tror nästan ingen under 13 skulle förstå den. Men det är bara att testa och en sak jag har börjat tänka på nu är också att utomjordingar är väldigt inne just nu, det kan vara Ricks "fel". Jag älskar också alla twister och att man inte får veta vad femte vågen är från början och man ba jaha! Verkligen genial bok!

Handling: Cassie har överlevt de tre första faserna av en utomjordisk attack. Hennes föräldrar är döda och lillebrodern tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra. De andra ser ut som människor, men de har ett uppdrag som de sköter med kallblodig perfektion - att döda alla de ser. Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att ensam är stark inte bara är ett utnött uttryck, utan det kanske enda sättet att hålla sig vid liv.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar