27 april 2014

"Gömd" av P.C. Cast & Kristin Cast

Gömd (häftad)Originaltitel: "Hidden"
ISBN: 9789163875533
Utgiven: 2013
Sidor: 370
Serie: House of Night (del 10)

Handling: Neferets sanna natur har avslöjats för Högsta Rådet. Zoey och hennes gäng kan äntligen få hjälp att försvara sig och sin älskade skola mot en ondska som växer sig starkare för var dag. Och hjälpen lär de behöva för Neferet ger sig inte utan en fight. Kaos härskar återigen i Nattens hus!
Det här är del 10 i vampyrserien "House of Night". Liksom i de tidigare delarna är tempot högt och dramatiken stor. Det gäller verkligen för Zoey att ha en snabb hjärna, att hon vågar lita på sin magkänsla när förnuftet inte räcker och att hon har många, goda vänner som hjälper till.

Min kommentar: Jag hade helt missat att del 10 kommit ut och jag var lite tveksam om jag skulle komma ihåg allt osv. Men det gick bra! Boken är bra! Det var spännande nästan hela tiden men det var gånger då det var tråkigt och man inte hade någon alls lust att läsa. Och jag blandade ihop Shaunee och Shaylin, bara för deras namn är så lika varandra. Annars hade boken rätt mängd spänning och rätt mängd kärlek. Som det ska vara. 

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar