15 april 2014

"Nyckeln" av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren

Nyckeln (kartonnage)ISBN: 9789129677812
Utgiven: 2013
Serie: Engelfors-triologin (del 3)
Sidor: 812

Min kommentar: En sak kan jag säga iallafall, jag har aldrig läst ut en sån här tjock bok på så kort tid och det borde ju säga nånting. Den var verkligen skitbra, det var aldrig en tråkig stund. Handlingarna flöt ihop och jag hade lätt kunnat läsa en del 4, om det finns. Men vi engelfors fans får ju nöja oss med filmen som kommer ut under 2015. Det är ändå inte så långt kvar hehö. Nej men boken trilogin har varit hur bra som helst men den enda nackdelen som gör att folk inte vill läsa är nog för alla böcker i trilogin är väldigt fort men jag lovar att tiden går hur fort som helst när man har roligt. 

Handling: Det har gått drygt en månad sedan tragedin i Engelsfors gymnasiums gympasal. De utvalda får ingen tid att återhämta sig innan deras värld vänds upp och ner igen. Frågor besvaras. Hemligheter avslöjas. Lojaliteter prövas. Tiden håller på att rinna ut och till slut kan De utvalda bara vara säkra på en sak: Allt kommer att förändras.

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar