29 maj 2014

"Farlig förmåga" av Jessica Spotswood

Farlig förmåga (kartonnage)Originaltitel: "Born Wicked"
ISBN: 9789129685381
Utgiven: 2013
Sidor: 335
Serie: Systrarna Cahill (del 1)

Handling: Cate och hennes systrar är häxor men det måste hemlighållas annars riskerar de att förvisas, fängslas eller till och med dödas. Storasyster Cate har lovat att beskydda sina yngre systrar men det blir komplicerat när hon hittar sin döda mammas dagbok. Om det som står i den är sant är de inte säkra - kanske inte ens från varandra...

Min kommentar: Farlig Förmåga var väldigt bra! Jag är så glad att jag läste den och jag vill gärna läsa de andra delarna. Det enda minuset med boken var att halva boken var ett intro typ, man fick veta hur det var, vilka de umgicks med och det framgicks på ett ganska tråkigt sätt. Det var i andra halvan man verkligen började förstå storyn helt och jag älskar både triangeldramat och profetian. En annan speciell grej som jag gillar i boken är själva häxeriet och tanken på att det finns ett brödraskap och ett systraskap och att det är på slutet på 1800-talet.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar