5 maj 2014

"Wallflower" av Stephen Chbosky

Wallflower (pocket)Originaltitel: "The Perks of Being a Wallflower"
ISBN: 9789186634391
Utgiven: 2013
Sidor: 268

Handling: Under sitt första år i high school går Charlie från att iaktta till att delta. Med naiv skärpa beskriver han utvecklingen från ensamhet till vänskap, förälskelse och sexuella irrfärder. Från förträngning till förlamande insikt.

Min kommentar: Efter att ha sett den underbara filmen "The Perks of Being a Wallflower baserad på den här boken obvious kan jag ändå inte säga vad som var bäst, film eller bok. För mig brukar det bli självklart boken, men inte den här. Det kan vara för att jag missade något eller inte förstod nåt för det här är min första brevroman som jag läser och det tycker jag var kul! Precis som i filmen är karaktärerna sanna och bra, miljön kan man se i huvudet (även om man inte sett filmen). Helt perfekt bok bara. Rolig att läsa om Charlies problem och jag tycker boken beskriver utanförskap och att ha svårt att "passa in" i samhällets normer.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar