21 juni 2014

"Himlen börjar här" av Jandy Nelson

Himlen börjar här (pocket)Originaltitel: "The sky is everywhere"
ISBN: 9789186634315
Utgiven: 2012
Sidor: 264

Handling: Lennie är sjutton år och lever ett stilla liv i skuggan av sin utåtriktade syster Bailey, en tillvaro hon trivs med. Men en dag händer det ofattbara Bailey faller ihop i en hjärtattack och dör. Sorgen och saknaden är oändlig, och Lennie drar sig undan alla i sin närhet. Samtidigt drabbas hon för första gången av kärleken, och passionen svindlande och förbjudna känslor som får Lennies värld att explodera.

Min kommentar: Den enda boken jag någonsin fått tårar till och skrattat till. Så himla vacker, helt vacker. WOW det här var nog till och med en av de bästa böckerna jag läst. Jag kunde inte sluta läsa. En underbar historia om sorg och kärlek. Karaktärerna är också helt underbara, när man läser en sån här bok förstår man varför man älskar att läsa, jag hoppas jag får se mer av Jandy snart! 

Betyg: 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar