7 juni 2014

"Kretsen" av Maggie Stiefvaner

Kretsen (inbunden)Originaltitel: "Raven boys"
ISBN: 9789132162152
Utgiven: 2013
Sidor: 318
Serie: Kretsen (del 1)

Handling: Fyra pojkar på en prestigefylld internatskola har bildat ett hemligt sällskap i syfte att finna en historisk, mytomspunnen kungagrav. En flicka med övernaturliga förmågor har nyligen mött en av pojkarna - fast som död. Snart kommer deras vägar att korsas igen, med förödande konsekvenser.

Min kommentar: Jag var lite osäker först på boken för Maggies andra serie om vargarna var allihopa ganska sega i början och det var den här också. Men det gjorde ingenting. När jag väl kom in i boken och lärde känna alla underbara karaktärer gick det hur bra som helst. Jag känner redan att den här bokserien kommer vara en större succe än hennes förra. Maggie beskriver också magin på ett så bra sätt, men det gäller att vara uppmärksam om man inte är koncentrerad är det svårt att förstå sen för det är mycket hokus pokus som man måste förstå men annars tycker jag den här boken är helt klart läsvärd! Slutet var så otroligt bra också vilken twist!

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar