7 juli 2014

"Skandaler" av Sara Shepard

Skandaler (inbunden)Originaltitel: "Perfect"
ISBN: 9789132156717
Utgiven: 2010
Serie: Pretty Little Liars (del 3)
Sidor: 238

Handling: Efter Tobys överraskande död försöker Spencer, Aria, Emily och Hanna att återgå till sina vanliga liv. Men inte desto mindre fortsätter den mystiska signaturen A att trakassera dem. Deras perfekta yta börjar rämna inifrån och intrigerna tätnar. Och speciellt för en av tjejerna blir livet extra tungt då hon blir utpekad för mordet på gemensamma bästisen Alison.Så händer något som förändrar allt. "A" begår ett litet misstag och en av tjejerna röjer identiteten bakom signaturen. Men innan hon hinner berätta för de andra råkar hon ut för en mystisk "olycka". Kommer hon att överleva, eller har någon tystat henne för alltid?

Min kommentar: De säger ju att böckerna ska vara olik TV-serien vilket är sant när det gäller de två första böckerna men den här var rysligt lik TV-serien vilket gjorde boken inte alls lika spännande men jag tror att A inte är samma person i serien och det är det jag vill veta, vem A är? Det som är jobbigast är att ingen av de 4 tjejerna har något bra i livet liksom alla blir blåsta av A, vilket jag tycker är tråkigt. Min favoritperson att läsa om var nog Hanna.

Betyg: 2/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar