25 juli 2014

"Skuggan av Anna" av Rebecca James

Skuggan av Anna (inbunden)Originaltitel: "Sweet Damage"
ISBN: 9789150112573
Utgiven: 2014
Sidor: 349

Handling: När Tim Ellison hittar ett billigt hyresrum i ett vackert gammalt hus i Sydney ser det ut som en lyckträff, nära till jobbet på baren och till surfstranden. Men i själva verket får han rummet på underliga villkor och husets ägare, den unga, mystiska Anna, är ovänlig och tillbakadragen. Snart börjar obehagliga saker hända på nätterna och Tim undrar om han lurats in i en fälla. När Annas förflutna gör sig påmint hamnar Tim mitt i dramatiken.

Min kommentar: När jag såg namnet Rebecca James ville jag direkt läsa den. Hennes tidigare bok "Sanningen om Alice" var en av mina absoluta favoriter för nåt år sen och sen dess har jag försökt leta en uppföljare eller en av samma författare. Som vanligt har Rebeccas böcker massa frågor alltså verkligen massa frågor och på slutet kommer alla svar som en bomb och aa den är verkligen sjukt spännande med allt hemskt man får veta och hur allt klarnar sig på slutet. Rekommenderas till de som älskar sjukt spännande böcker blandat med kärlek och hemligheter.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar