23 december 2014

"Jag går dit du går" av Nina Lacour

Jag går dit du går (kartonnage)Originaltitel: "Hold Still"
ISBN: 9789129687064
Utgiven: 2013
Sidor: 264

Handling: Ingrids självmord ställer hela Caitlins tillvaro på ända, hon är chockad, ensam och alldeles tom. Plötsligt känner hon inte igen livet. Ett liv utan konsten, skratten och musiken som hon delade med sin bästa vän.
Men Ingrid lämnade efter sig något, under Caitlins säng. I sin dagbok skrev hon om sitt avsked, bara till Caitlin. Dagboken blir ett sätt för Caitlin att komma igenom sorgen och att hitta tillbaka till en tillvaro hon står ut med. Sakta, sakta blir livet allt bättre, hon får nya vänner, och i korta stunder känner hon sig nästan lycklig.

Min kommentar: Den här boken var så hemsk! Det var flera gånger man ba neej och typ var nära att gråta. Det jag gillar mest med "Jag går dit du går" är faktiskt karaktärerna som Dylan, Taylor och Jayson. Intressant av Nina att lägga in dagbokssidor som Ingrid skrev i boken. Det var nästan mest intressant att läsa. Rekommenderar till den som gillar böcker som är lite sorgliga och handlar om att komma över någon och att berätta sanningen.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar