18 januari 2015

"Rädda mig inte!" av Tahereh Mafi

Rädda mig inte! (inbunden)Originaltitel: "Unravel Me"
ISBN: 9789132161971
Utgiven: 2013
Sidor: 399
Serie: Juliette (del 2)

Handling: Juliettes beröring är dödlig. Hon satt inlåst på grund av sin förbannelse i åratal. Men så träffade hon Warner, den vackre unge mannen utan hjärta. Han gav henne frihet, men bara i hans fångenskap, och om hon använde sin kraft i tyranniets tjänst. Juliette vägrade och flydde tillsammans med Adam, rebellen som bad henne att slåss för friheten och för deras framtid som älskande. Men lika brinnande och okuvlig som Adams och Juliettes kärlek vuxit sig - lika förbjuden kommer den att bli.

Min kommentar: Den här boken var riktigt bra, mycket bättre än första boken i serien. Den hade fått full poäng om det inte hade varit så att första tredjedelen av boken var tråkig, allt gick så sakta och hoppades på att det skulle bli bättre vilket det blev. Jag gillar verkligen Warner som man lärde känna ännu mer i den här boken. Ser framemot sista och avslutande delen.

Andra böcker i serien: 
Rör mig inte!
Rädda mig inte!

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar