6 januari 2015

"The Carrie Diaries" av Candace Bushnell

The Carrie Diaries (pocket)ISBN: 9789129676990
Utgiven: 2011
Sidor: 428
Serie: The Carrie Diaries (del 1)

Handling: The Carrie Diaries är den första boken av två om Carrie Bradshaw, känd för miljoner människor som huvudpersonen i Sex and the City. Carrie - en småstadstjej som längtar till New York - ska just börja andra året på high school. Tills nu har hon varit supertajt med sina tjejkompisar, men så gör Sebastian Kydd entré och allt ställs på ända.

Min kommentar: Det som fick mig att nappa på den här boken var att jag har sett tv serien och jag blev glad att det inte var samma story (alltså att de hade gjort om den) vilket är smart för då kan man njuta av båda tv serien och boken. Jag kommer helt klart läsa andra boken eftersom den här boken var riktigt trevlig att läsa och man hängde med lätt. En bra slöbok helt enkelt. Mysig bok eftersom det handlar mycket Carries relation till sina vänner.

Betyg: 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar