18 februari 2015

"Femtio nyanser av honom" av E.L. James

Femtio nyanser av honom (pocket)Originaltitel: "Fifty Shades of Grey"
ISBN: 9789113050812
Utgiven: 2012
Sidor: 555
Serie: Femtio nyanser (del 1)

Handling: När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike vd:n Christian Grey blir hon helt tagen - han är ursnygg, men skrämmande. Övertygad om att hon inte kommer att träffa Grey igen gör hon allt för att glömma honom, tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser hur mycket hon vill ha Christian, och när han varnar henne för att komma honom nära blir hon bara mer intresserad.
Men Christian Grey är ingen vanlig man - stormrik, passionerad och kontrollerande, med mörka hemligheter som döljs bakom den perfekta ytan. Snart upptäcker Ana mer än hon någonsin kunnat ana om sina egna begär, och allt det Grey gömmer för om världen...

Min kommentar: Jag skulle inte rekommendera den här boken för någon som är yngre än 15 eftersom det är ganska mycket sex i den. Jag gillade den, den var verkligen beroendeframkallande. Man ville hela tiden veta vad som hände och jag ser framemot andra boken i serien. Jag kände stora liknelser med Twilight eftersom Ana precis som Bella är väldigt blyg och oskuldsfull och Christian precis som Edward är väldigt kontrollerande. När man läser den måste man tänka på att det är en historia och inte verklighet. E.L. James skrev verkligen jättebra! Det var lätt att komma in i berättelsen och gick hyfsat fort att läsa ut den.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar