7 april 2015

"De odödligas regler" av Julie Kagawa

De odödligas regler (häftad)Originaltitel: "The Immortal Rules"
ISBN: 9789164077738
Utgiven: 2013
Sidor: 459
Serie: Edens blod (del 1)

Handling: En framtida värld styr vampyrerna.Människorna är föda.
Och en person kommer att söka efter nyckeln till mänsklighetens räddning.
Min skapare sa mig detta:
En dag ska du, Allison Sekemoto, döda en människa. Frågan är inte om det kommer att hända, utan när.
Förstår du? Jag gjorde inte det då, inte egentligen. Men det gör jag nu.

Min kommentar: Den överraskade mig! Jag trodde inte att den skulle vara så bra! Har läst rätt många vampyrböcker men den här skiljer sig rätt mycket. För det första är miljön annorlunda. I den här världen så styr vampyrerna och Alison (huvudpersonen) är ensam och flawless. Hon är så cool och hon behöver minsann ingen kille som räddar henne ur knipor. Kommer definitivt läsa andra boken!

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar