31 juli 2014

"Änglarnas kamp" av Becca Fitzpatrick

Änglarnas kamp (inbunden)Originaltitel: "Finale"
ISBN: 9789132162299
Utgiven: 2013
Sidor: 319
Serie: Fallen Ängel (del 4)

Handling: Efter Hanks död har Nora ofrivilligt blivit nefilernas ledare och hon förväntas nu avsluta det Hank påbörjat. Hon måste utplåna de fallna änglarna och därmed utplåna Patch.
Men Nora och Patch har en plan. De ska låta alla tro att de har gjort slut. Sedan ska Nora övertyga nefilerna om att de inte behöver strida mot de fallna änglarna. Samtidigt ska Patch ta reda på så mycket som möjligt om änglarnas avsikter. Tillsammans tänker de sätta stopp för det stora kriget innan det ens har börjat. Fast samtidigt som det drar ihop sig till slutstrid mellan änglar och nefiler, frestas Nora av en överväldigande och beroendeframkallande kraft. En kraft stark nog att krossa kärleken mellan henne och Patch.

Min kommentar: För drygt två år sedan läste jag tredje boken och minns att jag tyckte den var såååå bra, och hade höga förhoppningar på den här. Början var lite seg men i mitten då det verkligen kom igång kom det upp till mina såååå bra förhoppningar. Jag är glad att Becca avslutade den så här tidigt ändå så den inte håller på hur länge som helst som House of Night böckerna haha. Nej men slutet blev himla bra! Lagom sorgset och lagomt bra. Jag såklart lite orolig att det inte skulle sluta som jag ville men det gjorde det. Älskar kriget mellan nefilerna och änglarna. Rekommenderas starkt till de som tycker om bokserierna House of Night till exempel.

Läs de andra i serien: 
Fallen ängel
Förlorad ängel
Noras val
Änglarnas kamp

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar