11 december 2014

"Blottad" av P.C. Cast & Kristin Cast

Blottad (häftad)Originaltitel: "Revealed"
ISBN: 9789163878695
Utgiven: 2014
Sidor: 339
Serie: House of Night (del 11)

Handling: Fallet ner på Fifth Street, i slutet av Gömd, tog inte död på übervampyren Neferet. Men det förändrade henne och har gjort henne farligare än någonsin! Hennes hämndlystnad orsakar stor förödelse för människor, liksom för Zoey och hennes vänner. Och när kaos råder i Tulsa får Nattens hus skulden. Kan Zoey stoppa Neferet i tid för att förhindra att hennes ilska eskalerar till fullt krig? Eller kommer någon annan behöva träda fram för att göra det?

Min kommentar: Är det bara jag eller håller måttet verkligen i de här böckerna? Jag älskar verkligen historien om Zoey och hennes liv. Har läst de här böckerna hur länge som helst nu. Jag gillar verkligen karaktärerna även om Stark börjar gå mig på nerverna nu. Hur som helst är det här en av de bästa bokserierna jag har läst, mest bara för de fortfarande håller måttet.

Andra böcker i serien: 
Vampyrens märke
Sveket
Utvald
Svart ängel
Jagad
Frestad
Bränd
Uppvaknandet
Ödet
Gömd
Blottad

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar